Warto być z 4 STEPS na bieżąco. Spotkania, szkolenia, warsztaty czy aktualne promocje – wszystkiego się dowiesz od nas.

Imię*

Nazwisko*

Adres email*

Telefon*

Miasto*

*

*

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Fitness Systems Sp. z o.o. z siedzibą w Plewiskach (62‐064) przy ul. Grunwaldzka 519B. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora w celach
marketingowych, w szczególności w celu oferowania przez spółkę swoich usług. Ma Pan/Pani prawo
dostępu do treści swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania.


Pola oznaczone * są obowiązkowe.

Napisz do nas

Imię*

Nazwisko*

Adres email*

Telefon*

Treść listu*


500

*

*

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Fitness Systems Sp. z o.o. z siedzibą w Plewiskach (62‐064) przy ul. Grunwaldzka 519B.
Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora w celach
marketingowych, w szczególności w celu oferowania przez spółkę swoich usług. Ma Pan/Pani prawo
dostępu do treści swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania.


Pola oznaczone * są obowiązkowe.

4 STEPS oferuje:

  • analizę składu ciała,

  • konsultację z Trenerem,

  • 1 dzień ćwiczeń, trening.

Zrób z nami pierwszy krok do nowego lepszego życia!

Nie szukaj wymówek - zapisz się teraz

Zgłoś się na bezpłatną sesję i wypróbuj 4 Steps bez zobowiązań!

Po wypełnieniu formularza skontaktujemy się z Tobą, aby zapisać Cię na bezpłatny trening.

Tak
Nie

Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Fitness Systems Sp. z o.o. z siedzibą w Plewiskach przy ul. Grunwaldzkiej 519B, jako administratora danych osobowych w celu przekazywania drogą elektroniczną lub telefoniczną ofert handlowych przez Fitness Systems sp. z o.o. Swoje dane osobowe podaję dobrowolnie. Zostałem/-łam poinformowany/-na o przysługującym mi prawie dostępu do treści swoich danych oraz prawie ich poprawiania.

* pole obowiązkowe

Wyzwanie – nie jem słodyczy do Świąt. Postanowione!

Razem raźniej! Cukrowa rękawica rzucona :) i do Świąt „postanowione, nie jem słodyczy!”

Czy można ujarzmić albo oszukać apetyt na słodycze? – z cyklu Dietetyk Ewa (z 4 STEPS Leszno) radzi:

10 trików, które pomogą nam zapomnieć o słodyczach:

1. JABŁKO ZAMIAST BATONA

Naprawdę pomoże, gdy poczujemy ochotę na słodycze sięgnijmy po soczyste jabłko, tych owoców nigdy nie powinno brakować w naszych domach. Jabłko jest mało docenianym owocem, a to ogromny błąd, ponieważ zawiera bardzo dużo potrzebnych nam witamin takich jak A, B1, B2, C, PP, które przyśpieszają spalanie tłuszczu!

W jabłku znajduje się fruktoza – to naturalny cukier, który dostarczy naszemu organizmowi cukru i zaspokoimy apetyt na słodycze. Poza tym w jabłku znajdują się kwasy organiczne, które pobudzają pracę przewodu pokarmowego zwiększając w ten sposób wydzielanie soków trawiennych. W jabłku znajduje się również błonnik, który wspomaga pracę jelit i oczyszcza organizm z toksyn.

2. CHROM – NASZ PRYWATNY OCHRONIARZ PRZED SŁODYCZAMI

Gdy brakuje, go w naszym organizmie, bardzo trudno wówczas utrzymać stały poziom glukozy we krwi. Co się wtedy dzieje? Nasz organizm potwornie zaczyna domagać się słodkiego. Aby tego uniknąć, możemy pić koktajle drożdżowe. Zawierają one bardzo dużo chromu. A więc 1 łyżeczkę drożdży rozpuśćmy rozpuszczamy w 1 szklance gorącego mleka. Pijąc podany napój po kilku dniach uzupełnimy poziom chromu i unikniemy problemu z apetytem na słodycze. Przy okazji uzupełnimy też niedobory wit. B.

Chrom znajdziemy także w takich produktach jak: małże , ostrygi, krewetki, gruszki, daktyle, pomidory, brokuły, żółtko jaja, wołowina, śledzie, orzechy laskowe

3. CYNK – TO KOLEJNY SPRZYMIERZENIEC W WALCE Z APETYTEM NA SŁODKOŚCI

Niewłaściwie skomponowana dieta stwarza ryzyko niedoborów składników pokarmowych, w tym cynku. Niski poziom tego pierwiastka może być przyczyną wilczego apetytu na słodycze.
Nasiona lnu zawierają cynk, który reguluje uczucie sytości i zapobiega napadom głodu. Spożywajmy, więc je dodając możliwie do wszystkich potraw. Zmielone nasiona lnu, możemy dodawać do mleka, jogurtów, zup, sosów na kanapkę do sałatek. Praktycznie wszędzie, co za tym idzie w prosty sposób pomagamy sobie i naszemu organizmowi pozbyć się łaknienia.

Cynk znajdziemy również w takich produktach jak: małże , ostrygi, pestki dyni, kiełki pszenicy, arbuz, sezam, gorzka czekolada, wątroba cielęca.

4. SŁODYCZE IMBIROWE

Zawsze miejmy je pod ręką i w chwili słabości sięgnijmy właśnie po nie. Kandyzowany imbir jest idealnym wyjściem, po obiedzie, kiedy zachce nam się słodkości z powodzeniem, możemy pozwolić sobie na spożycie 5 plastrów. Imbir ma bardzo intensywny zapach i ostry smak po jego spożyciu, zupełnie stracimy apetyt na słodycze.

5. KWAŚNE SMAKI TO NASZ SPRZYMIERZENIEC

Może wydawać się to dziwne, ale naprawdę działa. Ochotę na słodkie pomoże nam zaspokoić właśnie smak kwaśny. Tak, więc sok z cytryny, porzeczek, wiśni, czy żurawin, albo zjedzenie kiwi, spowoduje, że od razu zapomnimy o zjedzeniu czegoś słodkiego. Poza tym wszystkie kwaskowate owoce, zawierają wapń, magnez i potas, które odtruwają nasz organizm. Jeżeli będziemy regularnie spożywać kwaśne owoce z czasem nasz organizm straci potrzebę domagania się słodkiego na zawsze!

6. W KOŃCU COŚ MIŁEGO – LODY CZEKOLADOWE, TEGO SOBIE NIE ODMAWIAMY

Niesamowite prawda? A jednak mała porcja lodów czekoladowych dziennie, może stać się naszym sojusznikiem w walce ze słodyczami. Dlaczego? Lody czekoladowe zawierają teobrominę i tryptofan – pobudzają one wydzielanie tzw. hormonów szczęścia. Im zimniejsze danie tym mniej go spożyjemy – tak działa nasz organizm.

Pamiętajmy jednak, że gałce czekoladowych lodów mówimy zdecydowane TAK, ale już kalorycznym dodatkom, takim jak słodka polewa, bita śmietana, cukrowa posypka stanowczo NIE. Zastąpmy je po prostu drobno posiekanymi orzechami, albo owocami, które posiadają fruktozę i tak jak w przypadku jabłka dostarczą nam naturalnego, nietuczącego cukru.

7. NIE ŚPIESZ SIĘ Z JEDZENIEM

Podczas jedzenia przeżuwajmy każdy kęs starannie. To nie jest pusty slogan, podczas przeżuwania wydziela się leptyna. Jest to hormon zmniejszający łaknienie, po jego wytworzeniu szybciej odczujemy uczucie sytości, a co za tym idzie nie będziemy mieli potrzeby dojadania i łatwiej będzie zapomnieć o słodyczach.

8. ZAPACHY

Otoczmy się kwiatami. Często po słodycze sięgamy skuszeni właśnie ich zapachami, tak reaguje nasz mózg. Pod wpływem zapachów kojarzonych z jedzeniem, zwiększa się wydzielanie soków trawiennych i zaostrza się apetyt.

Częstym błędem, który nieświadomie popełniamy jest zaopatrzenie nasz dom w kadzidełka, świeczki zapachowe, oraz kosmetyki o zapachu, np. czekolady, migdałów, cynamonu, owoców!
Sami w ten sposób zachęcamy nasz organizm do chęci domagania się słodkości. Zastąpmy, więc te zapachy, aromatami kwiatowymi, leśnymi lub morskimi.

Jedyne, co nam wówczas zagraża to, to, że nasz mózg wymoże na nas chęć spaceru po lesie, a to tylko jeden z kolejnych kroków do odzyskania wymarzonej sylwetki i zapomnieniu o czekoladkach.

9. AKUPRESURA I JEJ MAGICZNA MOC

Co zrobić, gdy po skończonym posiłku dopada nas apetyt na słodycze?
Jeżeli nie mamy pod ręką zdrowych zamienników z punktów powyżej, akupresura przyjdzie nam z pomocą. Potrzyjmy palcami oba skrzydełka nosa oraz płatki uszu. Dlaczego?
Właśnie te miejsca na ciele regulują łaknienie, po krótkim zabiegu apetyt na słodkie zniknie.

10. UNIKAJMY STRESU

Odczuwanie głodu i sytości jest nieprawidłowe w wyniku stresu, który powoduje obniżenie się poziomu serotoniny. U wielu osób jedzenie jest silnie związane z emocjami i może nawet stanowić rekompensatę czegoś, czego danej osobie brakuje w życiu. Jedzenie słodyczy może być próbą poprawienia nastroju przy stresie, samotności, nagromadzeniu negatywnych emocji czy znudzeniu prowadzącym do poszukiwania nowych bodźców. Chociaż towarzyszy mu świadomość grożącej nadwagi, wiele osób łagodzi ten niepokój… jedzeniem, zwłaszcza słodyczy, co przynosi chwilową ulgę, ale nakręca błędne koło objadania się. Z czasem pomijanie uczuć i niezaspokajanie potrzeb emocjonalnych powoduje utrwalenie tego nawyku. Nie ma to nic wspólnego z potrzebami energetycznymi organizmu i fizycznym głodem.

Warto więc odpowiedzieć sobie na pytanie, co może być przyczyną nadmiernego apetytu, aby wiedzieć jak sobie z nim poradzić.

Jeśli macie jakieś sugestie, coś chcielibyście wiedzieć – zapraszamy do kontaktu z dietetyk Ewą w 4 STEPS Leszno oraz na konsultacje dietetyczne czy rozpisanie indywidualnej diety – kontakt: dietetyk.leszno@4-steps.pl